Telefontid opphørt
Vi har ikke lenger telefontid. Med dagens moderne løsninger er denne avløst av e-konsultasjon eller time via video/evt telefon. Det gjelder alle slags forespørsler, bortsett fra korte ønsker. Hvis vi ikke er fastlegen din kan du ringe og legge igjen beskjed.
Fornyelser av resepter gjøres enklest via www.helsenorge.no eller beskjed til legesekretær
Korte forespørsler om lab svar, røntgen/CT/MR svar kan gjøres via www.helsenorge.no : e-kontakt (husk den må gjelde bare en problemstilling og ikke resultere i henvisning, rekvisisjon, eller lignende. Alternativet er da e-konsultasjon)
Første sykemelding i en sykemeldingsperiode krever personlig fremmøte. Unntak kan forekomme som f.eks. i Covid-19 perioden. Bare fastlegen din kan bestemme om krav om fremmøte kan frafalles.
Fornyelse av sykemeldinger krever alltid konsultasjon (krav fra NAV) og det kan velges time på kontoret eller e-konsultasjon via helsenorge.no eller telefon/video konsultasjon.
Når du bestiller en time og skal skrive noe i årsak feltet, kan du gjøre det på 3 måter:
- Skrive årsak uten prefix
- Hvis du ønsker telefon konsultasjon, start linjen med TLF: og deretter årsak (f.eks: TLF: samtale om henvisning)
- Hvis du ønsker video konsultasjon, start linjen med VIDEO: og deretter årsak (f.eks. VIDEO: vondt kne)
En skriftlig e-konsultasjon: den skal ikke inn i timeboken. Den sendes via valget som du får i helsenorge.no
Alle e-konsultasjon-variantene er et tilbud til deg. Betaling er som for en vanlig konsultasjon + et gebyr til Melin/Pasientsky som håndterer fakturaen for oss. Dersom du ikke ønsker faktura med fakturagebyr, kan du bestille en ordinær time med oppmøte hos oss.